[cytat]Polska może być potęgą turystyczną
2008-08-25
Polska ma szansę stać się kontynentalną potęgą turystyczną - w tym celu musimy jednak zainwestować w promocję naszego kraju - wynika z ekspertyzy Instytutu Marki Polskiej (IMP).
Jak zauważyli autorzy opracowania, turystyka od dekad jest w Polsce niedoceniana, lekceważona i zaliczana do gorszej, "nieprodukcyjnej" sfery życia gospodarczego. Polskiej turystyce potrzebny jest "przełomowy krok, żeby została w końcu dostrzeżona jako ważny, dochodowy i niezwykle rozwojowy sektor gospodarki".
Jak zauważyli autorzy raportu - światowy przemysł turystyczny stawia na wschodzące gospodarki, np. polską, a w następnych dwóch dekadach wzrost turystyki będzie tam dwu- lub trzykrotnie wyższy niż w krajach wysokorozwiniętych.
"Najważniejsze jest, żeby turystyczny potencjał Polski zacząć traktować jako narodowy kapitał - dobro, które powinno pozostawać w miarę nietknięte, a przy tym musi pracować i zarabiać" - czytamy w opracowaniu.
"Nie ma skuteczniejszej promocji niż rozgłos - przeciwieństwo reklamy. Spontaniczne szerzenie się dobrej wieści z ust do ust ma niebywałą siłę rażenia. Powinniśmy to koniecznie wykorzystać" - piszą autorzy ekspertyzy.
"Sukces wizerunkowy kraju nie zależy dzisiaj w decydującym stopniu od ilości pieniędzy przeznaczonych na promocję medialną czy tym bardziej reklamę. Liczy się nie tyle kapitał finansowy, co przede wszystkim kapitał intelektualny i emocjonalny" - czytamy.
Zdaniem ekspertów, Polska musi mieć rzeczywistą ofertę oraz czytelną dla rynku, wiarygodną, atrakcyjną i rozpoznawalną wizję, wyrazistą tożsamość i profesjonalną markową strategię komunikacyjną.
Ekspertyza "Założenia i rekomendacje do pozycjonowania Polski jako kraju docelowego podróży turystycznych na lata 2009-20015" została opracowana przez Instytut Marki Polskiej na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT). Polegała na dokonaniu analizy dostarczonych przez POT wyników badań wizerunkowych Polski oraz na sformułowaniu założeń i rekomendacji do pozycjonowania Polski jako docelowego kraju podróży turystycznych.
Komentarze (3)
autor: Wiesław | data: 2008-08-25 16:26:22
Bardzo wysoki poziom abstrakcji i całkowite oderwanie się od realiów - a zwłaszcza wniosek, że na promocję nie trzeba pieniędzy. Od tego bardzo blisko do tezy, że Polska jest tak atrakcyjna, że w ogóle nie musi się promować.
autor: FATRA-właściciel | data: 2008-08-25 18:01:23
Jeżeli expertyza była bezpłatna , to można dojść do takich wniosków.
Aby zadowoleni, zagraniczni turyści z pobytu w Polsce mogli zachęcić do odwiedzenia naszego kraju swoich znajomych, to dla tych pierwszych trzeba stworzyć i to nie bezpłatnie trochę lepszą infrastrukturę, chybaże brak uprzejmości, brud, bałagan, głupota jest atrakcją dla trochębardziej cywilizowanych ludzi.
autor: india | data: 2008-08-25 22:39:32
Nie wierzę w możliwość. Władza krajowa i lokalna jest za głupia. O prezydencie dinozaurze w ogóle nie wspomnę. Ojciec dyrektor też popsuje to co wydaje się nie można popsuć.
[/cytat]
Wg: http://www.ttg.com.pl/index.php?mode=2&art=6463