Forum członków i sympatyków PTTK
login:  
hasło:  

Forum członków i sympatyków PTTK - informacje


Więcej o Forum członków i sympatyków PTTK

Forum członków i sympatyków PTTK działa od grudnia 2002 roku. Stawia sobie ono za cel integrację internetowej społeczności PTTK. Nasze forum to miejsce wymiany myśli i doświadczeń turystycznych i krajoznawczych. Można tu rozmawiać o PTTK-u i wszystkim co się z naszym Towarzystwem wiąże.

Na stronie głównej prezentujemy 10 najnowszych wiadomości, a poniżej po 10 najświeższych wątków w każdej tematyce. Jeżeli chcesz przejrzeć wszystkie wątki w danym dziale - kliknij w link pod tabelą z wątkami. Do twojej dyspozycji jest także wyszukiwarka, dzięki której znajdziesz wiadomości z interesującymi cię słowami. Dla stałych gości przygotowaliśmy automatycznie odświeżaną co 5 minut listę 100 ostatnich wiadomości.

Pisac na forum mogą wyłącznie osoby zalogowane. Rejestracja jest bezpłatna i szybka. Utwórz swój profil w dziale "Ludzie PTTK". Więcej informacji logowaniu znajdziesz tutaj. Jeżeli zapomniałeś swojego hasła, to nie twórz nowego profilu, tylko skorzystaj z przypominacza.

Forum działa pod patronatem Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie, a jego pomysłodawcą i twórcą jest Łukasz Aranowski.


Zasady korzystania z Forum członków i sympatyków PTTK

Rejestracja na forum

Aby móc w pełni korzystać z zasobów forum należy się zarejestrować. Zalogowany użytkownik może:

  • pisać wiadomości na forum,
  • umieszczać pliki na forum,
  • kontaktować się z innymi użytkownikami,
  • obserwować istniejące wątki,
  • być powiadamiany o:
    • nowych wątkach,
    • wiadomościach w wątkach obserwowanych,
    • ważnych zmianach na forum.

Zapoznaj się z zasadami obowiązującymi przy rejestracji.

  • Podawaj swoje prawdziwe dane.
    Profile z fałszywymi danymi będą usuwane, a posty osób anonimowych - kasowane z forum.
  • Twoje dane (poza e-mailem i hasłem) będą widoczne dla wszystkich.
    Nie podawaj na forum żadnych informacji, których nie chcesz ujawnić publicznie.
  • Twój e-mail nie pojawi się w postaci jawnej w żadnej części serwisu.
    Będzie służył jedynie możliwości wysłania do Ciebie maila za pomocą formularza ze strony Twojego profilu oraz do powiadomień z forum. Zatem nie bój się spamu.
  • Jeżeli jesteś członkiem PTTK - wybierz "Oddział PTTK".
    Jeżeli zaznaczysz, że nie jesteś członkiem PTTK - nie zostanie zapisane pole "koło/klub".
  • Poprzedzaj wszystkie linki ciągiem "http://" lub "https://" (np. "https://www.pttk.pl/" zamiast "www.pttk.pl").
    Linki takie, w polach "uprawnienia", "opis" oraz "sygnatura", zostaną automatycznie uaktywnione.
  • Zaprojektuj swoją sygnaturę.
    Sygnatura to ciąg znaków, który będzie doczepiony do wszystkich Twoich wiadomości na forum.
  • Nick to ciąg znaków, który będzie Ci służył do logowania się. Będzie on również reprezentował Cię na forum. Może liczyć od 3 do 20 znaków, zawierać wielkie i małe litery oraz spacje.
  • Hasło musi składać się co najmniej z 4 znaków.
  • Nie wolno używać w formularzu żadnych znaczników HTML.

Pliki - zdjęcia i dokumenty

Na forum jest możliwość załączania do postów dokumentów PDF, obrazków PNG oraz zdjęć JPEG (więcej na ten temat). Wrzucając pliki na serwer forum należy pamiętać o poniższych zasadach.

  • Nie ma możliwości usunięcia pliku, do którego linkuje jakakolwiek wiadomość na forum. Taki plik zostanie na serwerze forum tak długo jak będą istnieć wszystkie wiadomości do niego linkujące. Wgrywaj więc pliki z rozmysłem!
  • Dopuszczalne formaty plików: zdjęcia JPEG, obrazki PNG oraz dokumenty PDF.
  • Maksymalna wielkość pliku: 25 MB.
  • Po wgraniu każdy plik otrzyma nową nazwę, a zdjęcia przekraczające maksymalne wymiary 1200x768 zostaną odpowiednio zmniejszone.
  • Pole z opisem może pozostać puste, choć zachęcamy do jego wypełniania. W wiadomościach na forum plik pojawia się razem ze swoim opisem.
  • W opisie pliku nie wolno używać żadnych znaczników HTML.
  • Forum nie pełni roli dysku sieciowego.
    Twoje pliki nie są chronione przed odczytem przez innych użytkowników serwisu.
  • Pliki powinny być linkowane z wiadomości na forum.
    Administracja forum zastrzega sobie prawo do usuwania plików, do których przez dłuższy czas nie prowadzą żadne odnośniki z wiadomości na forum.

Znaczniki i emotki używane na naszym forum

Na naszym forum można używać popularnych znaczników umożliwiających różnorodne formatowanie tekstu. Ponadto najpopularniejsze emotki zamieniane są na ich graficzne odpowiedniki. Serdecznie prosimy o przestrzeganie następujących zasad:

  • nie nadużywamy znaczników i emotków,
  • zawsze zamykamy otwarty znacznik,
  • znaczniki można zagnieżdżać,
  • kolejne znaczniki zamykamy w kolejności odwrotnej niż je otwieraliśmy (więcej informacji).
EmotekZnaczenieGrafika
:-) lub :)uśmiech:-)
;-) lub ;)żart;-)
:-( lub :(smutek:-(

ZnacznikiEfektPrzykład
[b]treść[/b]pogrubienietreść
[i]treść[/i]pochylenietreść
[u]treść[/u]podkreślenietreść
[d]treść[/d]przekreślenietreść
[p]treść[/p]stała szerokośćtreść
[cytat]treść[/cytat]cytat
treść
[czerwony]treść[/czerwony]pokolorowanietreść
[zielony]treść[/zielony]pokolorowanietreść
[niebieski]treść[/niebieski]pokolorowanietreść
[żółty]treść[/żółty]pokolorowanietreść
[plik:NNN]umieszczenie w treści posta pliku NNN
Przykład prawidłowego używania znaczników:
Aby napisać tekst pogrubioną kursywą, to można to zrobić prawidłowo na dwa sposoby:
[b][i]dobrze[/i][/b]
lub
[i][b]dobrze[/b][/i]
Jednak jeżeli zrobisz tak jak poniżej, to wiadomość nie zostanie wysłana:
[b][i]źle[/b][/i]
lub
[i][b]źle[/i][/b]

Powiadomienia mailowe

Użytkownik otrzymuje systemowe maile z forum w czterech przypadkach:

  1. gdy na forum pojawi się nowy wątek,
  2. gdy pojawi się post w wątku obserwowanym przez użytkownika,
  3. w przypadku ingerencji moderatora w post użytkownika,
  4. gdy inny użytkownik skontaktuje się przez formularz na profilu.

Dodatkowo, administrator zastrzega sobie możliwość wysyłki newslettera do wszystkich aktywnych użytkowników forum.

Można zrezygnować z maili otrzymywanych w dwóch pierwszych przypadkach. Poniżej przedstawiono kilka najważniejszych zasad.

  1. Maile powiadamiające o nowym wątku na Forum można włączać lub wyłączać w ustawieniach swojego profilu.
  2. Sterowanie obserwacją wątków odbywa się w dwóch miejscach:
    • na stronie swojego profilu ("Obserwowane wątki"),
    • na stronie wątku (wyświetlającej wszystkie wiadomości z wątku).
  3. Każdy kto napisze post w wątku automatycznie zaczyna go obserwować - również wtedy, gdy wcześniej ręcznie zrezygnował z jego obserwacji.
  4. Zachęcamy do włączania obserwacji interesujących wątków - nawet jeżeli nie zabierało się w nim głosu.

Pozostałe ważne wskazówki

Przed rozpoczęciem pisania na Forum serdecznie prosimy o zapoznanie się z istotnymi listami, które już na Forum się ukazały:

Aby link w Twojej wiadomości został podświetlony użyj przedrostka "http://" lub "https://". Dłuższe linki zostaną zastąpione słowem "LINK".


Regulamin Forum członków i sympatyków PTTK

Zasady obowiązujące na naszym forum:

  1. Serdecznie prosimy o:
    1. rozpoczynanie nowych wątków w odpowiedniej tematyce,
    2. niewysyłanie wielokrotne tych samych wiadomości lub ich dłuższych fragmentów,
    3. niemnożenie wielu wątków na jeden temat,
    4. nieumieszczanie jakichkolwiek reklam i ogłoszeń.
  2. Zanim zadasz pytanie na forum sprawdź czy odpowiedzi nie ma:
    • w już istniejących wątkach (pomocna w tym będzie wyszukiwarka),
    • w FAQ.
  3. Na forum jest restrykcyjnie przestrzegana netykieta.
  4. Na forum piszemy wyłącznie w języku polskim.
  5. Osoby niezalogowane lub anonimowe nie mogą pisać listów na Forum.
  6. Administrator i moderatorzy forum zastrzegają sobie prawo do poprawiania lub usuwania wiadomości naruszających niniejsze zasady.
  7. Moderatorzy forum:
  8. Administratorem Forum jest Łukasz Aranowski (kontakt).

Życzymy wielu miłych rozmów!