Forum członków i sympatyków PTTK
login:  
hasło:  

Tematyka ogólna

Strzał w stopę:-)

wszystkich wiadomości w wątku: 11
data najnowszej wiadomości: 2010-12-16

Temat: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-04-01 08:50:48

Jasnym okiem

Artykuł dyskusyjny

Strzał w stopę

Trwające od szeregu miesięcy podchody pomiędzy różnymi spółkami kolejowymi zrodzonymi z jaja PKP zakończyły się obecnym bałaganem jaki można zobaczyć w rozkładzie jazdy, cenach pociągów i przy kasie biletowej, Tzn kasy są dwóch rodzajów: Intercity i Regionalne. W Wawie na Wschodnim do tego - kasa regionalna przyjmuje wyłącznie gotówkę!

Oczywiście, jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Na rozgrywce pomiędzy tymi spółkami musi stracić klient, a ile i w jakiej konfiguracji - to się stopniowo okazuje.

Jak na razie bilety lekko zdrożały a co dalej? Podwyżka objęła także (o 100 %) legitymacje seniora dla osób powyżej 60 latek. Jeszcze w zeszłym, roku była to jedna legitymacja na wszystkie pociągi teraz mogą/muszą być dwie, czyli dwa razy drożej. O ile legitymacja seniora na Intercity to prawie o samo, co było rok temu i jej opłacalność jest jasna i prosta, to jeżeli chodzi o przewozy regionalne szczególnie te osobowe i na mniejszych dystansach – może się po prostu zakupienie drugiej takiej legitymacji za kolejne 75 zł wielu pasażerom nie kalkulować.
Przewozy regionalne to poza pociągami InterRegio, także KM i chyba SKM (3-miasto), stanowią przejazdy tańsze/krótsze (wyjątek stanowi KM „Słoneczny” z Wawy do Gdyni, jaki hula w sezonie)

Obecnie jadąc gdziekolwiek należy bacznie studiować rozkład jazdy i baczyć żeby nie wsiąść do pociągu „byle jakiego” bo można lekko przepłacić nawet i 30 % ceny. To co się może opłacać osobom kupującym bilet normalny, może się zdecydowanie nie kalkulować posiadaczom wykupionych zniżek.

Jak bolesny okaże się ten strzał w stopę, jako kolejarze sobie zafundowali, okaże się do lata w miarę rozwijania się kolejowego ruchu turystycznego.

Może w końcu ktoś pójdzie po rozum do głowy i wdroży taką koncentrację , jaka obowiązuje w Warszawie , ze jeden bilet okresowy zapewnia przejazd środkami ZTM-KM i WKD w ramach miasta i najbliższych okolic? Pożyjemy, zobaczymy

ANT
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-05-05 19:32:19



Plajta państwa na torach - pasażerowie ofiarami kolei
LINK
Państwo sprawne w czasie żałoby okazało się bezsilne w kierowaniu koleją. Zapowiadana liberalizacja to czysta fikcja. Za nieudany eksperyment zapłacili pasażerowie i podatnicy. PKP Polskie Linie Kolejowe dotrzymały słowa – nie wpuściły wczoraj na swoje tory 48 pociągów InterRegio należących do PKP Przewozy Regionalne
Kolej brnie w piramidę absurdów. Nie dość, że przewoźnicy nie potrafią się dogadać ze sobą, to jeszcze przestają wozić pasażerów. PAP/Leszek Szymański
Kolej brnie w piramidę absurdów. Nie dość, że przewoźnicy nie potrafią się dogadać ze sobą, to jeszcze przestają wozić pasażerów.
Wczoraj z powodu długów jednej spółki kolejowej – Przewozów Regionalnych – wobec innej – zarządzających kolejową infrastrukturą PKP PLK – 48 pociągów nie wyjechało na tory. Co najmniej 20 tys. pasażerów zostało na peronach z biletami w rękach. Jakby tego było mało, przewoźnik w ogóle nie poinformował o dziurach w rozkładzie jazdy, bo do ostatniej chwili liczył, że uda mu się dogadać z PKP PLK. Koleje w Polsce nigdy nie były sprawne, ale wczorajsze zatory pokazały dodatkowo bezradność właściciela – państwa. Kolejarski bałagan sięgnął wczoraj dna. Spółki, do których polski podatnik dokłada rocznie ponad 1 mld zł, nie są w stanie wygenerować złotówki zysku. Kolejowy moloch nie potrafi nawet sprzedać swoich nieruchomości wycenianych na setki milionów złotych. Woli sięgać po pieniądze z budżetu państwa.
PKP to obraz nędzy i rozpaczy. – Z upadających dworców znikają setki kas biletowych, nie ma nowych pociągów, a liczba pasażerów zaczyna spadać. Kolej sama się zwija – mówi Jakub Majewski, ekspert rynku kolejowego, były szef Kolei Mazowieckich.
Tadeusz Syryjczyk, były minister transportu, ostrzega: pasażerowie mogą odwrócić się od kolei, i to na długie lata.
Chyba że PKP pójdą po rozum do głowy i zamiast myśleć wyłącznie o swoim interesie, zadbają w końcu o pasażerów. Jeżeli nie, to pociągi będą wozić wyłącznie kolejarzy.
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-05-22 16:08:32


Jasnym okiem

Artykuł dyskusyjny

Eine eine Bahn, ein Ticket, eine Erleichterung
(Jedna kolej, jeden bilet, jedna ulga :-)

Ostatnie sensacje i zawirowania, wynikające z podziału PKP na absurdalne spółki, uderzają głównie w pasażerów.

Wykupione bilety na przejazd w jednej ze spółek okazują się nieważne w innej. Bilety się sprzedaje sobie, pociągi kursują sobie, a plany rozkładów jazdy na najbliższe kwartały awizowane przez kolejarzy (tzn. ich różnorakie spółki) wskazują na jeszcze większy chaos i kolejne „danie w plecy” – pasażerom. Tak wygląda kolejowa rzeczywistość.

Dla poprawienia sytuacji skołowanych pasażerów – proponuję wprowadzić zasadę, (jaka obowiązywała przedtem!) że pasażer ma prawo w dowolnej kasie na dworcu kupić bilet na dowolnie interesująca go relację, z przysługującą mu zniżką czy wykupioną jeden raz! w takiej kasie legitymacją uprawniającą do zniżki szczególnej (np. seniora) – za gotówkę, albo płacąc kartą płatniczą, bez żadnych ograniczeń i dodatkowej mitręgi. I to ważny na każdy z pociągów, jakie (zgodnie z rozkładem jazdy dla pasażerów - „hulają” po szynach!

Oczywiście pasażer, który wykupił w dobrej wierze bilet tańszej relacji – jest obowiązany w pociągu dopłacić różnicę cenową, ale bez żadnej opłaty manipulacyjnej!

Ewentualne rozliczenia finansowe między poszczególnymi spółkami mogą one same prowadzić sobie, jak im wygodnie (np. jak rozliczanie energii?), ale już bez udziału pasażera!
Rozwiązanie to jest proste i wygodne przy założeniu, że to kolej jest dla pasażerów, a nie odwrotnie.

Jak tak dalej będzie się pasażerom (jak obecnie!) komplikować życie, to rzeczywiście pociągami będą podróżować głównie kolejarze!

Co do możliwości ucieczki pasażerów do komunikacji autobusowej to jest ona złudna, gdyż podróż autobusem na odcinku 200 km jest średnio o godzinę dłuższa niż koleją, ceny wcale nie są odczuwalnie niższe, a niewygoda z siedzenia w jednym miejscu przez 5 czy więcej godzin jest oczywista.

Zasada jednego biletu powinna także obowiązywać potem, gdy na nasze tory wejdą koleje zagraniczne (najprędzej niemieckie) – kupowanego oczywiście za złotówki!

ANT

Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-08-26 10:03:43

"Pociągiem owszem, ale tylko do pracy
2010-08-25

Jak wynika z raportu firmy KOW Media &Marketing od stycznia do czerwca Koleje Mazowieckie przewiozły 282 tys. pasażerów więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To wzrost o ponad 1 proc.
Jednak największy wzrost liczby podróżnych zanotowała warszawska Szybka Kolej Miejska (SKM), bo aż o 118 proc.
– To efekt uruchomienia przewozów na linii Falenica – Warszawa Wschodnia po zamknięciu Wału Miedzeszyńskiego – tłumaczy Leszek Walczak, prezes SKM. – Pociągi na tej linii zostały utrzymane na prośbę pasażerów do końca roku szkolnego. Od 1 września chcemy wydłużyć linię do Otwocka.
Niestety jest to wyjątek. W całym kraju kolejarze więcej stracili niż zyskali. W porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku jest to strata rzędu 6.1 proc. pasażerów. Wygląda więc na to, że pociągami dojeżdżamy tylko do pracy. Na wakacyjne wyprawy wybieramy natomiast inny transport."
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Jacek Potocki
Data: 2010-08-26 10:13:42

...Wygląda więc na to, że pociągami dojeżdżamy tylko do pracy. Na wakacyjne wyprawy wybieramy natomiast inny transport...
Co się dziwić? Skorzystałem w tym roku w czasie wakacji z usług Przewozów Regionalnych na linii Gdynia - Hel. Nie wiem kiedy drugi raz się zdecyduję. Wprawdzie widać pewien postęp (sporo kursów o różnych porach dnia, uprzejma obsługa konduktorska), ale biorąc pod uwagę to, czym i w jakich warunkach się podróżuje, to jest gorzej niż za komuny.

pozdrawiam

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-08-26 13:02:02

ja mam o tyle gorszy układ, ze pozbawiono mnie w tym roku zniżki seniora, tzn gdybym chciał ja mieć musiałbym zapłacić za drugą legitymację kolejne 75 zł. Wobec tego wybieram tylko połączenia TLK, które, wcale nie takie tanie, ale wychodzą mi sporo mniej niz gdybym jechał osobowym. Kompletna paranoja!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-10-18 21:14:50

Ceny biletów poszły w górę

2010-10-18
Ceny biletów na pociągi przewozów regionalnych łączące duże aglomeracje poszły w górę. Wielu pasażerów dowiedziało się o niej dopiero przy okienku kasowym.

Bilety jednorazowe na pociągi typu interregio zdrożały od 1 października. Wysokość podwyżki zależy od odległości. Koszt podróży pociągiem interregio z Olsztyna do Poznania wynosi teraz 42 złote zamiast 40. Natomiast bilet z Olsztyna do Wrocławia będzie droższy o 5 złotych.

Jak mówi Piotr Olszewski, rzecznik spółki Przewozy Regionalne, podwyżka cen została wprowadzona ze względu na wzrost kosztów utrzymania taboru. Większości pociągów interregio nie obejmują dotacje samorządowe i budżetowe, spółka musi zatem sama korygować ceny połączeń aby były dla niej opłacalne.

Piotr Olszewski dodaje również, że informacja o podwyżkach była jawna i wprowadzona zgodnie z przepisami, na tydzień przed wprowadzeniem modyfikacji.

źródło: naszemiasto.pl
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Krzychu S.
Data: 2010-10-19 16:04:11

Ceny biletów poszły w górę
Jeszcze lepiej jest na krótkich trasach. Koszt biletu z Bydgoszczy do Solca Kujawskiego i z powrotem wynosi 10zł, a tymczasem koszt paliwa (Fiat Qubo 1.3 diesel) w obie strony wynosi 8,5zł. Czas jazdy taki sam.
A teraz jaka opłacalność jest, gdy jedzie 5 osób?

Pozdrawiam

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-10-19 20:45:50

Zawsze tak było, ze im krócej to drożej, ale to co teraz się wyprawia z cenami biletów kolejowych, to głowa mała :-(
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-11-05 16:40:54


Kampania informacyjna - pociągi bez tytoniu
15 listopada 2010 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych. Oznacza to, że w miejscach publicznych, w tym także w pociągach, zostanie wprowadzony całkowity zakaz palenia. Firma PKP Intercity S.A. wraz z kampanią Komisji Europejskiej HELP - dla życia bez tytoniu przygotowała specjalną akcję informacyjną dla podróżnych.

Kampania potrwa od 1 do 15 listopada. W tym czasie rozdystrybuowanych zostanie ponad 20 tys. ulotek informacyjnych. W broszurach znajdą się porady jak poradzić sobie z nałogiem, gdzie szukać pomocy oraz jakie korzyści wiążą się z rzuceniem palenia. Informatory rozdawane będą bezpłatnie w kasach biletowych, Centrach Obsługi Klienta, punktach informacyjnych, Strefie VIP oraz w pociągach TLK.

- Zdajemy sobie sprawę, że dla części naszych pasażerów wprowadzenie zakazu palenia może być sporym utrudnieniem, dlatego chcemy ich odpowiednio wcześnie poinformować i przygotować do zmian. Dbamy także o to, aby wszyscy nasi pracownicy mający na co dzień kontakt z klientem, w razie jakichkolwiek pytań podróżnych mogli udzielić kompleksowej informacji w tym temacie - mówi Małgorzata Sitkowska, Rzecznik Prasowy PKP Intercity.

- W obliczu nadchodzących zmian w przepisach, ważne jest dotarcie z tym przesłaniem do osób, które chcą zerwać tytoniowym nałogiem. Celem wspólnej akcji HELP- dla życia bez tytoniu i PKP Intercity S.A. jest poinformowanie podróżnych nie tylko o samym zakazie palenia papierosów w pociągach, ale także zapewnienie ich, że w tej sytuacji nie muszą pozostać sam na sam z problemem, w której stawia ich nałóg - podkreśla Katarzyna Rąkowska, koordynator kampanii HELP - dla życia bez tytoniu.

Informacja o zakazie palenia wyświetlana będzie na monitorach w okienkach kas biletowych przewoźnika oraz na ekranach plazmowych na dworcach w Warszawa Centralna i Poznań Główny. Na stacjach Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia i Zachodnia wygłaszany będzie również specjalny komunikat informacyjny.

Kampania Komisji Europejskiej HELP - dla życia bez tytoniu od lat dociera do licznej grupy osób z informacją, że pomoc w problemie tytoniowym jest dostępna i można z niej skorzystać w każdej chwili. Partnerem akcji jest także Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny.
Wg: LINK

Hurra, hurra, hurra!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: Strzał w stopę:-)
Autor: Amotolek
Data: 2010-12-16 16:56:31

Zdrozalo o 100%
Karta Seniora
12.12.2010

Oferta adresowana jest do osób, które ukończyły 60 lat i często podróżują koleją. Na wszystkich większych dworcach osoby te mogą kupić Kartę Seniora za jedyne 150 zł i przez cały rok korzystać na jej podstawie z ulgi 50% przy nabywaniu biletów na przejazd w komunikacji krajowej pociągami uruchamianymi przez PKP Intercity.

Na przejazd pociągiem TLK (w wagonie sypialnym lub z miejscami do leżenia), Ex, EIC, EC, nalezy wykupić odpowiednio bilet dodatkowy na miejsce sypialne/do leżenia, dopłatę za przejazd pociągiem Ex, EIC, EC. Natomiast na przejazd pociągiem TLK w wagonie z miejscami do siedzenia klasy 1, podróżny może na życzenie nabyć, wyłącznie w kasie biletowej, bilet dodatkowy na miejsce do siedzenia.

Ulga 50% nie dotyczy dopłat za przejazd w pociągu Ex, EIC, EC oraz opłat za bilety dodatkowe na miejsca sypialne/do leżenia/do siedzenia.
ja mam "Kartę siniora" ważna do marca, wykupiona w zeszłym roku jeszcze za 75 zł, a dalej? w plecy staremu pasażerowi!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć