Forum członków i sympatyków PTTK
login:  
hasło:  

Obiekty PTTK

"Bitwa o szyny"

wszystkich wiadomości w wątku: 32
data najnowszej wiadomości: 2010-01-06

Temat: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-11-17 20:15:33


Jasnym okiem

Artykuł dyskusyjny

13 Grudnia – ciąg dalszy „bitwy o szyny”

Od szeregu miesięcy trwają podchody pomiędzy różnymi spółkami kolejowymi zrodzonymi z PKP.
Wiadomo, ze jak nie wiadomo i co chodzi, to chodzi o pieniądze, a dodatkowo i wpływy kolejarskich spółek. Stad „bitwa o szyny”. Na rozgrywce pomiędzy tymi spółkami musi stracić klient, a ile i w jakiej konfiguracji to się jeszcze okaże.

Trzynastego grudnia ma wejść w życie nowy rozkład połączeń kolejowych i wtedy się wszystko dokładnie wyjaśni. Do tej pory różne gdybania brały w obronę studentów, jacy mieli być poszkodowani przy przekształceniach ekspresów w Inter city, no bo i tak to by wyglądało.

-„Na początku listopada spółka PKP Intercity ogłosiła, że będzie likwidowała pociągi pospieszne i ekspresy. Teraz większość z nich będzie jeździła w barwach TLK; tylko nieliczne ekspresy będą funkcjonować jako pociągi wyższej klasy - pod marką InterCity.”

-„Tanie Linie Kolejowe zaproponują ceny biletów na pociągi międzywojewódzkie niższe niż PKP Przewozy Regionalne - zapowiada prezes PKP IC Krzysztof Celiński. Spółka będzie też walczyć o studentów, oferując im promocyjne ceny biletów.
Zmiany cen mają wejść w życie wraz z nowym kolejowym rozkładem jazdy - od 13 grudnia. Dotychczas TLK obsługiwały 24 połączenia, teraz będzie ich aż 377. Przewoźnik ma zaoferować pasażerom niższe ceny i nowe oferty taryfowe.
Tanie koleje odgryzają się Intercity”

Tyle można dziś było wyczytać w Internecie: LINK pod znamiennym tytułem: „Tanie Linie Kolejowe jeszcze tańsze; efekt konkurencji na torach.”

W dalszej części tej notki stoi jak byk napisane, że:
- „Do tej pory pasażerowie TLK musieli wykupić też miejscówkę za 5 zł. Od nowego rozkładu nie będą już mieli takiego obowiązku. Miejscówkę będzie można wykupić na bilet w pierwszej klasie; przejazd będzie wtedy droższy o kilkanaście złotych plus 10 zł za miejscówkę.”
O tym że nie będzie obowiązku wykupywania miejscówki, to ja nie wierzę. Obecnie wykupienie miejscówki (w cenie 5 zł) jest obowiązkowe, nawet jak nie ma miejsca. Wtedy dostaje się „bilet dodatkowy” z klauzulą: „Wydany na życzenie podróżnego; w razie nie zajęcia miejsca zwrot po poświadczeniu przez konduktora” Sam zwrot jest fikcją, bo w momencie kiedy wagon jest pełny, to dotychczas gorliwe kontrole - już się nie pokazują i nie ma kto poświadczenia wydać!

Co do faktu, że bilety zdrożeją, to nie mam najmniejszej wątpliwości i postaram się dowieść tego na przykładach:

Obecnie: jadąc sobie pociągiem pospiesznym, kupujemy bilet II klasy np. z Warszawy do Gdyni przez Toruń. Bilet taki kosztuje teraz (w II dekadzie listopada) 56 zł. Umożliwia dojechanie do Torunia, tam przenocowanie np. u ciotki i następnego dnia dalszą jazdę do Gdyni. Z tym samym biletem, ważnym dwa dni - do samej Gdyni.

Tymczasem przemiana w TLK niechybnie spowoduje, ze taka jazda dwu stadialna nie będzie możliwa na jeden bilet, gdyż potrzeba będzie wykupić odrębny bilet z Wawy do Torunia na jeden TLK i potem następny bilet na TLK z Torunia do Gdyni.. Łączny koszt obu tych biletów może wynieść z miejscówkami ok. 97do 102 zł. Tzn. ewidentna podwyżka „w plecy pasażera” wyniesie ponad 40 zł przy takiej podróży.

Podobnie jazda z Warszawy do Szczecina przez Poznań z „wysiadką” do wuja w Poznaniu:
- obecnie kupuje się jeden bilet na pospieszny drugiej klasy za 59 zł -ważny dwa dni!
A po 13 grudnia będą to dwa odrębne bilety: jeden na TLK z Wawy do Poznania za 54 zł i drugi z Poznania do Szczecina (też TLK) za 44 zł. I na tym pasażer może być stratny aż o ok. 39 zł.
Podane tu dwa przykłady są szacowane w oparciu o aktualne na dziś ceny pociągów pospiesznych i tzw. TLK.
Jeżeli to ma Być wygoda dla pasażerów, to taka zmianę „po kieszeni” - o kant dolnej części pleców potłuc!
Jak się szuka oszczędności, to można je znaleźć np. puszczając przez pięć dni w tygodniu tj: poniedziałek, wtorek, środa i sobota - okrojone składy wagonowe, których wypełnienie przez większą cześć roku nie przekracza 20 % „zasiadu” pasażerami, a w piątek i niedzielę do składów doczepiać po kilka dodatkowych wagonów dla rozładowania sakramenckiego ścisku. No ale planowanie kolejowych przewozów pasażerskich to osobny problem .
ANT
:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Tomek Wałbrzych
Data: 2009-11-17 20:24:50

no niestety...nasze PKP to państwo w państwie i dawno już zachodzę w głowę jak to w ogóle funkcjonuje ;-)..ale nie o tym...dodając do tego co napisałeś, dziś wyczytałem że, że zmiany od 13 grudnia planuje również spółka PKP przewozy regionalne...no to grozi nam prawdziwa komunikacyjna, pociągowa rewolucja-katastrofa w polepszeniu jakości usług i zmiany wizerunku naszego "ukochanego" przewoźnika :-)
Tomek

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Ariel Ciechański
Data: 2009-11-18 09:55:04

Obecnie: jadąc sobie pociągiem pospiesznym, kupujemy bilet II klasy np. z Warszawy do Gdyni przez Toruń. Bilet taki kosztuje teraz (w II dekadzie listopada) 56 zł. Umożliwia dojechanie do Torunia, tam przenocowanie np. u ciotki i następnego dnia dalszą jazdę do Gdyni. Z tym samym biletem, ważnym dwa dni - do samej Gdyni.

Tymczasem przemiana w TLK niechybnie spowoduje, ze taka jazda dwu stadialna nie będzie możliwa na jeden bilet, gdyż potrzeba będzie wykupić odrębny bilet z Wawy do Torunia na jeden TLK i potem następny bilet na TLK z Torunia do Gdyni.. Łączny koszt obu tych biletów może wynieść z miejscówkami ok. 97do 102 zł. Tzn. ewidentna podwyżka „w plecy pasażera” wyniesie ponad 40 zł przy takiej podróży.

Podobnie jazda z Warszawy do Szczecina przez Poznań z „wysiadką” do wuja w Poznaniu:
- obecnie kupuje się jeden bilet na pospieszny drugiej klasy za 59 zł -ważny dwa dni!
A po 13 grudnia będą to dwa odrębne bilety: jeden na TLK z Wawy do Poznania za 54 zł i drugi z Poznania do Szczecina (też TLK) za 44 zł. I na tym pasażer może być stratny aż o ok. 39 zł.
Podane tu dwa przykłady są szacowane w oparciu o aktualne na dziś ceny pociągów pospiesznych i tzw. TLK.
Jeżeli to ma Być wygoda dla pasażerów, to taka zmianę „po kieszeni” - o kant dolnej części pleców potłuc!
O kant tylnej części ciała to można potłuc powyższe wypociny. W Polsce bilety kupuje się na relacje, a nie na poszczególne pociągi. Czyli nadal będzie jeden bilet niezależnie czy pojedziemy jednym, dwoma czy 10 pociągmi TLK.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-11-18 15:54:23

W Polsce bilety kupuje się na relacje, a nie na poszczególne pociągi. Czyli nadal będzie jeden bilet niezależnie czy pojedziemy jednym, dwoma czy 10 pociągami TLK.
A wcale, że nie prawda! Właśnie w sobotę jadę do Torunia. Kupuję sobie jeden bilet na pociąg pospieszny II klasy Od Wawy do Gdańska przez Toruń. W niedziele, na ten sam bilet jadę sobie z Torunia do Gdańska. Kupujac jeden taki bilet oszczędzam 20 zł (mam 50 % zniżki) W stosunku do ceny biletu oszczędzam 2/3 kosztu.

Jaki natomiast numer jeszcze nam kolejarze wykręcą po 13 grudnia, to sie wtedy dokładnie okaże. Spoko.
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-11-18 16:01:53

pociągowa rewolucja-katastrofa w polepszeniu jakości usług i zmiany wizerunku naszego "ukochanego" przewoźnika :-)
Masz rację, obawiam sie, iź bedzie taki burdel,ze sie przecietny pasażer kolejowy nie połapie ( o co biega!) do Świat, ani do konca roku. Jesli moje czarnowidzenie okaże się choc w czesci prawdą, to w okresie ruchu swiatecznego ludności dostaniemy sporo w plecy!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Ariel Ciechański
Data: 2009-11-18 16:36:56

Antoni, ale ja właśnie to samo piszę - bilet kupuje się na całą trasę jaką planuje się przejechać w czasie jego ważności. A nie osobne bilety na każdy pociąg, na którym się przesiadam.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-11-18 19:54:02

No wreszcie! Tak jest teraz, ale w TLK nie kupujesz już takiego biletu. Każdy bilet jest odcinkiem do konkretnego numeru pociągu. Jesli jedziesz cześć drogi TLK i potem się przesiadłeś do pospiesznego, to dostajesz w sumie dwa bilety + miejscówkę na TLK zwaną "bilet dodatkowy. ważny w pociągu nr xxxx".
Przy takim zabiletowaniu płacisz obecnie drożej niż za ekspres!

Sprawdziłem to osobiście, wielokrotnie podróżując koleją, a raz nawet omal się tak sam nie naciąłem błędnie odczytując nazwę TLK, bo nie są ( i pewnie nie będą!) Tanie LInie Kolejowe. Owszem. Niektóre pociągi Interregio (regionalne) są tańsze od pospiesznych, ale tzw. TLK to jest w cenie pospiesznego + 5 zł za obligatoryjną miejscówkę i to bez gwarancji miejsca, co opisałem w swoim artykule!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Tomek Wałbrzych
Data: 2009-11-20 00:49:28

z tymi biletami to jest jeszcze jakoś, gdy się kupuje na stacji gdzie jest czynna kasa... wesoło się zaczyna gdy jej nie ma :-) Otóż mieszkam w małej miejscowości pod Wałbrzychem, gdzie stacja jest pozamykana na cztery spusty by nikt jej nie zdemolował(!)-pomijam fakt że została w środku wyremontowana :-) na stacji zatrzymują się tylko pociągi osobowe...no właśnie...muszę kupić bilet u konduktora i jest ok bo jest bez dopłaty (nie ma kasy), ale gdy jadę w dalszą podróż z przesiadką na pociąg pospieszny to zaczyna się historia. W osobowym na pociąg pospieszny biletu mi nie sprzedadzą bo to inna spółka, wiec wypisują do miejsca przesiadki, a że jasne jest że pasażer szuka sobie tak połączeń by pociągi skomunikowane były jak najlepiej na przesiadkę jest np. 5 minut. To spróbujcie teraz w 5 minut wysiąść z bagażami z pociągu, przelecieć cały peron, pół dworca, np. na Wrocławiu Głównym kupić bilet w kasie z wiecznie długimi kolejkami bo połowa kas nieczynna i wbiec na swój następny pociąg...nie ma szans (oczywiście zakładam że pociąg jakimś cudem przyjedzie punktualnie). Zostaje kupno kolejnego biletu u konduktora w pośpiechu za dopłatą...a z jakiej racji mam płacić? To moja wina, że na mojej stacji jest nieczynna kasa, że zatrzymują się tylko pociągi osobowe, i że PKP przewozy regionalne to inna spółka niż Intercity i nie potrafią się dogadać w sprawie sprzedaży jednych biletów u konduktora? :-)
Tomek

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: gar
Data: 2009-11-20 08:39:23

Tego że będzie większy bajzel można być praktycznie pewnym. Czekam jeszcze na nowy rozkład gdzie okaże się że obie spółki będą jeździły na tej samej trasie w odległości 10 minut od siebie a potem przez kilka kolejnych godzin nastanie cisza na linii. Za 3 tygodnie będziemy już wiedzieć prawie wszystko.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Radwa
Data: 2009-11-20 13:39:30

Proponuję kupić bilet wcześniej w Wałbrzychu wracając z pracy:-)

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Radwa
Data: 2009-11-20 13:40:53

Niedługo wejdą Niemcy albo Czesi i ich wszystkich pogodzą, albo zwiną tory i trakcję kolejową do składnicy złomu:-)

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Tomek Wałbrzych
Data: 2009-11-21 20:28:32

hehe... tak Panie Wojtku będę się przebijał przez wiecznie zakorkowany Wałbrzych i tracił 2 godzin na przejazdy by kupić bilet na za kilka dni :-) Po za tym nie pracuję w Wałbrzychu - przynajmniej na razie :-) A już tak na poważnie, obydwoje dobrze wiemy i wie o tym cała masa innych ludzi, że to usługodawca ma zabiegać o klienta, a nie na odwrót :-) Ale tego to ludzie w PKP nie zrozumieją jeszcze za 100 lat chyba ;-) Żyją dawną przeszłością...pozdrawiam serdecznie
Tomek

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-01 10:35:49


PKP zmienia rozkład jazdy
2009-11-30

13-go grudnia PKP Przewozy Regionalne zmieniają rozkład jazdy i taryfy za przejazdy. Dyrektor biura marketingu spółki Anna Lenarczyk mówi, że mniej za bilety zapłacą między innymi podróżujący na krótkie odległości, czyli głównie osoby dojeżdżające do pracy.

Anna Lenarczyk podkreśla, że dla tych pasażerów PKP Przewozy Regionalne ma specjalną ofertę - bilety miesięczne, które dotychczas nie obowiązywały w pociągach Interregio.

"Przewozy Regionalne" wprowadzają także specjalną kartę rabatową. Anna Lenarczyk dodaje, że zakup karty opłaca się osobom często korzystającym z pociągów tej spółki.

Opłata za roczną karę rabatową wynosi 169 złotych, za półroczną 99 złotych.

W związku ze zmianą rozkładu jazdy na tory wyjedzie o ponad 10 procent więcej pociągów regionalnych. Najwięcej z nich pojawi się na Śląsku. O jedną trzecią zwiększy się liczba połączeń międzyregionalnych.

Wg: http://ttg.com.pl/index.php?mode=2&art=8891

Komentarze (1)
autor: dddbb | data: 2009-12-01 09:09:43
Z tym, że rozkładu tradycyjnie jeszcze nie ma ogłoszonego i nie wiadomo kiedy będzie... Koleje czeskie, niemiecki i pewnie wiele innych mają wszystko dostępne od kilku tygodni..
Poczekamy, zobaczymy....
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Radwa
Data: 2009-12-02 23:10:44

...usługodawca ma zabiegać o klienta, a nie na odwrót...
Będzie zabiegał o klienta, który ma gruby portfel. Jak byś miał Kolego tyle kasy, żeby wynająć sobie pociąg to ewentualnie nawet byś nie musiał kupować biletu:-).
Podają, że przez Augustów przejeżdża kilka tysięcy TIRów dziennie. Wszystkiej jadą za granicę, a gdyby je wszystkie zapakować na wagony i cheja.
Po prostu Stasiu J. słabo się stara:-)

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-07 18:48:34



Od 13 grudnia zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

Od połowy grudnia obowiązywać będzie nowy rozkład jazdy, a pociągi pospieszne zostaną zastąpione składami TLK.
13 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy

Autor: mmtrojmiasto.pl
PKP Intercity, które zarządzało do tej pory TLK i pociągami pospiesznymi uznało, że zmiana wpłynie pozytywnie na jakość podróżowania PKP. Nowoczesne składy Tanich Linii Kolejowych mają zastąpić stare i wysłużone wagony "pośpiechów”. Zlikwidowane zostaną miejscówki, które od 13 grudnia obowiązywać będą jedynie w pierwszej klasie. Pociągi zmienią także swoją kolorystykę. Wagony drugiej klasy będą niebieskie, a pierwszej pomarańczowe.

Zmiany szykują się również w liczbie połączeń. Do Warszawy dojedziemy bez problemu w ciągu dnia, ale problemem będzie podróż nocą. Ostatni pociąg z Gdańska odjeżdżać będzie o 19.24. Przyczyną takiej decyzji są prace modernizacyjne na linii Gdynia - Warszawa.
Kolejną niedogodnością jest likwidacja połączeń do Kotliny Kłodzkiej oraz bezpośredniego wagonu do Zagórza. Zabraknie także pociągu do Berlina, który dotychczas wyruszał do stolicy Niemiec o 22.04. PKP planuje jego przywrócenie, ale dopiero wiosną.

W nowym rozkładzie pojawią się także nowe dodatkowe połączenia. Od grudnia pociągi będą jeździły częściej do Zakopanego (nocny weekendowy), do Zielonej Góry przez Poznań oraz do Wrocławia przez Warszawę i Łódź.

Co ciekawe, na stronie PKP wciąż nie można swobodnie wyszukać połączeń obowiązujących od 13 grudnia. Aby odnaleźć interesujące nas połączenie musimy skorzystać ze skanów plansz lub odwiedzić niemiecką stronę bahn.de, gdzie dostępny jest już nowy polski rozkład.

Wg: LINK

Jak powiedział Maxio w "Seksmisji" - szykują nam tu na Święta lepszy burdel - siostry!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-07 20:56:38

Jest nowy rozkład PKP. Sprawdź zmiany

PKP dotrzymało słowa. Tak, jak firma obiecywała, na jej stronie pojawił się nowy rozkład, wszystkich polskich przewoźników. Zobacz, co zmieni się od 13 grudnia w polskich kolejach i któe pociągi przestaną jeździć.

Nie wszystko jest jednak tak różowe, jak zapowiada PKP. Bo część spółek nie przesłała ostatecznych wersji spisu pociągów. Do tego firmy zapowiadają, że nawet po opublikowaniu rozkładu, dalej mogą go zmieniać. Może się więc okazać, że czekają nas niemiłe niespodzianki na stacjach.

Wg: LINK
Mamy juz niespodziankę pierwszą z brzegu; podwyżka ewidentna!
Przykład: pociąg bezpośredni II klasy TKL z Wawy Wschodniej do Zielonej Góry o godz 5.43 rano ma kosztować 60 zł, a jadąc o godz ok. 7.00 tą samą trasą z przesiadką między TLK’ami w Poznaniu, już 75 zł – ewidentna podwyżka bez sensu) o 25 %!

Wiec sprawdza się to co pisałem w artykule „bitwa o szyny” - będą nas dymać cenowo na przesiadkach?!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Ariel Ciechański
Data: 2009-12-08 10:21:00

Wiec sprawdza się to co pisałem w artykule „bitwa o szyny” - będą nas dymać cenowo na przesiadkach? !
Na razie to sprawdza się, że ktoś schrzanił moduł cenowy w rozkładzie internetowym i tylko tyle.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-08 11:20:27

sprawdza się, że ktoś schrzanił moduł cenowy w rozkładzie internetowym
Wydaje mi sie, z e to nie błąd, a celowe poszatkowanie trasy z pzresiadkami na odrębne pociagi TLK. Takjest podobnie i dotychczas, z e łaczone połaczenie przez Poznan (pospieszny + TLK) wychodzi drożej niz bezposredni ekspres! Najgorsze, że ledwie raz tylko wszedłem do projektu nowego rozkladu PKP na necie i uchwycilem zaledwie jeden przyklad, a potem projekt nowego rozkladu na www.pkp.pl stał sie juz niedostepny? :-(.

Czyli kto ma informację, ten ma władzę?
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Ariel Ciechański
Data: 2009-12-08 17:07:47

Antoni, nie siej defetyzmu ;-)

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-08 17:31:09

mała poprawka, tu chodzilo o nastepujace połaczenie wg nowego rozkladu:

Stacja/przystanek Data przyj. odj. Per/Tor Środki komunikacji Uwagi

Warszawa Wschodnia 15.12.09 09:27 TLK 2810 Tanie Linie Kolejowe
Poznań Główny 13:10
Poznań Główny 14:08 TLK57105 Tanie Linie Kolejowe

Zielona Góra 16:48
Czas jazdy: 7:21; kursuje codziennie, oprócz 26. Cze do 30. Się

Informacja o cenie biletu normalnego 449 km 75,00 zł

czyli dwa TLK, : 12,5 godziny dłuzej, a za to o 25 % drozej!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-08 17:42:03

jaki defektyzm? :-)

samo sobie wygodnie poczytaj:


http://rozklad-pkp.pl/index.php?q=node/342&new=1

Prezentowane informacje stanowią wstępne dane nowego rozkładu jazdy
2009/2010 i przed dniem 13.12.2009 mogą podlegać zmianom.
na ile szanowne PT Pasazerstwo dostanie przy zmianach od kolejarzy w "kuchnię"
mogą podlegać zmianom
Na jeszcze gorsze? Ha.
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-08 18:32:10

http://rozklad-pkp.pl/index.php?q=node/342&new=1
Przy okazji , czytając ze zrozumieniem, nową propozycję kolejarzy, zwróć łaskawie uwagę na ukryte ciche podwyżki.

W cenie nowych TLK (zamiast pospiesznych) jest wstawiona opłata zróznicowana od 5 do nawet 20 zl. Co to znaczy dla osób korzystających ze zniżek? Czy oplata ta będzie dzielona zgodnie z ulgą? Przypuszczam, że wątpię. W kazdym razie bilet na niektórych znanym mi trasach ewidentnie drożeje np. z obecnego pospiesznego w cenie 56 zł, na TLK w cenie 64 zł (w tym owa doplata TLK jakoby stanowi już 15 zł). I co?
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Ariel Ciechański
Data: 2009-12-08 20:59:30

Antoni, już pisałem, że ktoś do nowego rozkładu podłączył obecną bazę cenową. Różnice wynikają z cen miejscówek, których od 13 grudnia w 2 klasie TLK nie będzie.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-08 22:04:05

Obyś miał racje dobry czlowieku:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-09 05:09:01

Tyle, że nie moze to byc tak do konca stara baza cenowa, skoro dotychczas miejscówki obligatoryjne na TLK , czy siedzisz, czy stoisz - są w cenie 5 zł, a w nowym cenniku jest ich chyba pięć rodzajów-grup, począwszy rzeczywiscie od 0 (w II klasie!) poprzez 5, 10 i 15 aż do 20 zł i maja byc jakoby dopisane do ceny biletu.

Mnie chodzi o to na ile w tej cenie biletu będzie ta kwota miejscówki wyłączana , czy oddzielona - zgodnie z uprawniona ulgą. Tzn, jeżeli bilet II klasy z dopisaną za 20 zł miejscówką (jak piszą - w cenie biletu) kosztuje 100 zł, to ja mając wykupione w PKP 50% znizki mam za to zapłacić 50 czy 60 zł (tzn połowe ceny biletu + dodatkowo za miejscówkę - jak to się płaci obecnie)? I to jest na tyle? Kto to wie?
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: z.klose
Data: 2009-12-09 15:18:31

http://ttg.com.pl/index.php?mode=2&art=8927
Być może zmiana barw i wyrzucenie skrótu PKP z nazwy przedsiębiorstwa Przewozy Regionalne zmienią coś na lepsze. Wyeliminowanie nazwy PKP bramą do zbawienia (czytaj unormalnienia) kolei w Polsce? Jak to było dawniej jak jeździły pociągi na parę, kiedy jeździły punktualnie i wiele szybciej niż dzisiaj. To samo było w przemyśle w kopalniach węgiel wydobywano ręcznie i bito rekordy wydobycia. Teraz w dobie mechanizacji i automatyzacji trzeba zamykać te zakłady z powodu nierentowności. Może trzeba wrócić na kolei do pary, a w kopalniach do ręcznej roboty?
pozdrawiam z.klose

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Radwa
Data: 2009-12-11 08:41:13

...Może trzeba wrócić na kolei do pary, a w kopalniach do ręcznej roboty?
...
Zastanawiam się czy Kolega pracował w kopalni i orientuje się jak długo żył taki górnik.
A poza tym uważam, że węgiel powinien być wydobywany tylko do celów chemicznych (np. wytwarzania stali) a nie energetycznych.

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: z.klose
Data: 2009-12-11 10:56:59

W górnictwie pracowałem 33 lata, z tego 7 lat jako pracownik fizyczny, a po dorobieniu się renty III grupy, jako tzw pracownik umysłowy pod ziemią (o ile orientujesz się co to znaczy). Wiem czym jest praca pod ziemią i jak długo żył i obecnie żyje górnik dołowy. Pochodzę z wielopokoleniowej, śląskiej rodziny związanej z górnictwem i hutnictwem na Górnym Śląsku.
Węgiel jest potrzebny wielu gałęziom przemysłu - nie tylko chemicznemu, ale pomyśl tylko, że bez węgla nie mielibyśmy już lasów, które dawno temu społeczność ludzka puściłaby z dymem pod kuchennym paleniskiem.
pozdrawiam z.klose

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-11 11:31:13

Z całym szacunkiem dla zwodu górnika (i hutnika) odeszliśmy jakby od meritum, czyli pasztetu, jaki nam szykują tez w pełni godni szacunku kolejarze.
Ja rozumiem, że bez węgla nie było by stali, a bez stali szyn i można tak wyliczać bez końca jak w tej bajce z elementarza. Tymczasem warto się dalej zastanowić , co nas czeka od 13 grudnia, a więc:


PKP: Od 13 grudnia będą pociągi Regio i TLK

Michał Szymajda

Pociągi osobowe i pospieszne znikną, zamiast nich pojadą składy Regio i TLK. Powstaje duża obawa, czy pasażerowie zdążą się w tym wszystkim połapać.

Pasażerowie na słupskim dworcu PKP. Coraz trudniej im się czegokolwiek dowiedzieć o rozkładzie jazdy, gdyż od dziś nie ma już w Słupsku punktu informacji.

Ci, którzy zdecydują się na podróż pociągiem po 13 grudnia, mogą mieć sporo kłopotów. Kolejowa spółka PKP Intercity zrywa z tradycją i przemianuje pociągi pospieszne na TLK, czyli Tanie Linie Kolejowe.

– Nie będziemy już uruchamiać osobno pociągów TLK i pospiesznych, teraz wszystkie one pojadą pod jednym szyldem – tłumaczy Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. Zmiany dotyczą nie tylko marki. Nowością będzie możliwość rezerwacji miejsca w wagonach pierwszej klasy, powstanie również nowy cennik połączeń, który ogłoszony zostanie za kilka dni.

Niestety, pociągi stracą charakterystyczne, łatwo rozpoznawalne nazwy, np. Gwarek, Słowiniec czy Portowiec. Zamiast tego oznaczane będą cyframi. Także część pociągów ekspresowych stanie się TLK.
Zmiany zajdą także w odpowiedzialnej za połączenia lokalne spółce Przewozy Regionalne. Od połowy grudnia wszystkie pociągi osobowe zmienią nazwę na Regio, zwiększy się też liczba tanich pociągów międzywojewódzkich InterRegio.

– Za dwa tygodnie uruchomimy pociąg IR relacji Gdynia – Szczecin przez Słupsk i Koszalin – mówi Norbert Wełyczko z zachodniopomorskiego oddziału PR.

Kolej, niestety, słabo informuje o zmianach, które wejdą w życie lada chwila. Jakichkolwiek informacji o mających wejść lada chwila nowościach wciąż brakuje na słupskim dworcu. A do tego od dzisiaj przestanie tam działać kolejowa informacja.

– Obawiam się, że to nowa nazwa starego. Nie rozumiem, komu przeszkadzają stare nazwy pociągów. Wydaje mi się, że większym problemem są spóźnienia i brud w składach – mówi Bartosz Lis, który codziennie pokonuje trasę Słupsk – Koszalin.

O zmianach nazw pociągów krytycznie wypowiadają się również kolejowi specjaliści.
– Zamiana pospiesznych na TLK i osobowych na Regio bez poprawy jakości przewozów tylko zdezorientuje pasażerów. Tym bardziej że nazwy "osobowy” i "pospieszny” funkcjonują w świadomości pasażerów od przeszło stu lat i kojarzą się ludziom. Jest takie powiedzenie, że od samego mieszania łyżeczką herbaty nie zrobi się ona słodka i można je odnieść do sytuacji na kolei – mówi Patryk Skopiec z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.

Zmiany na lepsze
-Możliwość rezerwacji miejsca w 1 klasie pociągów TLK (dotychczasowych pospiesznych),
- W pociągach regionalnych zniknie 1 klasa, będzie więcej tanich miejsc klasy 2 o wyższym standardzie,
- W sezonie na Pomorze Środkowe dotrze kilka zupełnie nowych pociągów, np. ekspres Jantar z Warszawy. W sezonie do Ustki i Łeby dojadą po dwa pociągi dalekobieżne,
- Konduktorzy w pociągach Regio i InterRegio szybciej sprzedadzą bilety dzięki elektronicznym terminalom,
- Bardzo tani bilet grupowy w pociągach Regio i InterRegio będzie można zamówić przez internet bądź telefonicznie,
- Pojawi się nowy pociąg InterRegio relacji Gdynia – Szczecin,

Zmiany na gorsze
- Pasażerowie będą się musieli przyzwyczaić do nowych nazw Regio i TLK,
- pociągi stracą nazwy, do których przyzwyczaili się pasażerowie,
- podróż nocnym pociągiem ze Słupska do Warszawy zajmie niemal 10 godzin!
- pociągiem dalekobieżnym nie dojedziemy już w Bieszczady i na Roztocze,
- zniknie nocne połączenie Białegostoku ze Szczecinem przez Słupsk i Koszalin,
- wydłuży się czas podróży do Poznania, do tego InterRegio z Poznania do Słupska pojedzie tylko w piątki i w niedziele.
http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091201/POMORZE/675104209

I do tego ma byc pieknie, kolorowo. Ale o tym w nastepnym poście.
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-11 11:33:03

jak będzie kolorowo na kolei?


Nowe, wielkie, tanie… Tanie Linie Kolorowe

Pociągiem z Krakowa do Warszawy za 35 złotych… Zamiast obowiązkowej – miejscówka na życzenie… Fuks, czyli przez całą Polskę za jedyne 20 złotych… Tańszy bilet na powrót… A może – bilet z wyprzedaży? A może tańszy bilet w Internecie?

To tylko fragment nowej oferty Tanich Linii Kolejowych – jednej z najważniejszych i najbardziej popularnych marek kolejowych w Polsce. Już od 13 grudnia pod odnowionym szyldem TLK jeździć będzie po kraju 377 pociągów. Nowa TLK to odpowiedź PKP Intercity na rosnące oczekiwania pasażerów pociągów dalekobieżnych. Tanie Linie Kolejowe, tak chętnie wybierane przez grupę mniej zamożnych klientów, dostosowują swoją ofertę do oczekiwań rynku. Będzie nowa taryfa, konsolidująca stosowane dotychczas stawki cen na pociągi pośpieszne i pociągi TLK, będą nowe oferty promocyjne i nowe połączenia. Poza dotychczasowymi promocjami pasażerowie będą mieli do wyboru 5 zupełnie nowych atrakcyjnych ofert.

Co czeka pasażerów Tanich Linii Kolejowych już w najbliższym miesiącu? Spółka wprowadza tzw. kolorowe bilety TLK, którymi oznakowane będą poszczególne oferty promocyjne. I tak:
• Miejscówka na życzenie zamiast miejscówki obowiązkowej – dostępna w klasie 1 pociągów w cenie 10 złotych
• Bilet Fioletowy – ceny relacyjne: niższe ceny biletów na wybranych trasach TLK. Przykładowo podróż z Krakowa do Warszawy kosztować będzie 35 zł (kl. 2) lub 55 zł (kl. 1), a nie jak dotychczas – 54 i 81 (z miejscówką)
• Bilet Szary – tańszy o 20% bilet na przejazd powrotny w przypadku skorzystania z oferty TLK od godz. 12.00 w poniedziałek do godz. 12.00 w piątek
• Bilet Niebieski – 4 bilety w pełnej ceni i 5 bilet – gratis!
• Bilet Czerwony – bilet z wyprzedaży: comiesięczna wyprzedaż biletów TLK na wybrane pociągi w cenie niższej nawet o 60 procent!
• Bilet Pomarańczowy – uzbierawszy 10 biletów z 1 klasy TLK (wraz z miejscówką) pasażer otrzymuje wakacyjny voucher uprawniający do podróży w 1 klasie pociągu InterCity w czasie wakacji za cenę 1 zł
• Bilet Zielony – specjalne extra ceny biletów na specjalne okazje (np. ważne mecze, koncerty, rocznice itp.)
• Fuks! – bilet za 20 złotych na dowolnej trasie w pociągu TLK, duże kontyngenty i rewelacyjnie niska cena.
Czarny koń wśród kolorowych biletów TLK… W pociągach TLK utrzymane zostaną także inne dziś obowiązujące oferty, w tym Bilet Podróżnika, Bilet Weekendowy, Wspólny Przejazd, Rodzina z PKP Intercity, Legitymacja seniora, Kolorowe Karty Intercity, Bilety odcinkowe tygodniowe, miesięczne i kwartalne, a także ulgi ustawowe dla studentów, emerytów i rencistów. Kolejna nowość TLK – tańsze o 5 procent bilety kupione w sieci Internetu.

I… jeszcze jedna nowość – oferta CITY BILET dla posiadaczy biletów odcinkowych: bilety tygodniowe i miesięczne już od 18 listopada są tańsze o 30 procent! To jest odpowiedź spółki PKP Intercity na oczekiwania rynku oraz działania podmiotów konkurujących z TLK. Spółka wybiera tę formę i ten kierunek rywalizacji – przede wszystkim o uznanie pasażera.

Tanie Linie Kolejowe będą zatem tanie i kolorowe, oferując swoim klientom: – 377 połączeń – zamiast dotychczasowych 24 – 126 pociągów z wagonami rowerowymi – 44 pociągi dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych – 48 pociągów z wagonami barowymi Wars – wagony filmowe z pokazami filmowymi (na wybranych trasach). Wszystkie informacje będzie można znaleźć już wkrótce na budowanej od podstaw nowej stronie internetowej www.tlk.pl.

* * * Pociągi TLK wyjadą na tory już 13 grudnia wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Zastąpią część ekspresów oraz pociągi pospieszne. – Wszystkie zmiany wprowadzamy zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, a oni życzyli sobie większej przejrzystości oferty i bardziej precyzyjnego pozycjonowania marek. Nasza nowa strategia oparta jest na dwóch filarach – marce Express jako wiodącej marce w segmencie premium oraz marce TLK jako marce pierwszego wyboru w kategorii economy – przeznaczonej dla tych, którzy przy wyborze pociągu kierują się przede wszystkim ceną biletu – tłumaczy Krzysztof Celiński prezes zarządu PKP Intercity. – Spółka chce przy tym udowodnić, że tani pociąg nie musi kojarzyć się z podróżowaniem w korytarzu na jednej nodze. Wszystkie pociągi TLK będą objęte fakultatywną rezerwacją miejsc w 1 klasie. Dzięki temu pasażer będzie miał możliwość zagwarantowania sobie miejsca siedzącego, co było niemożliwe np. w pociągach pospiesznych, czy InterRegio – dodaje prezes Celiński. Większy komfort podróżowania pociągami TLK maja zapewnić zmodernizowane wagony. Wyznacznikiem standardu będą pociągi, które zostały przekwalifikowane z expresów właśnie na TLK. – Taką operację przeprowadziliśmy 2 listopada, część ekspresów stała się pociągami TLK, cena biletów spadła nawet o 30-40%, a komfort jazdy pozostał na poziomie expresu. Wbrew obawom niektórych ekspertów postanowiliśmy, że wagony, które dotychczas jeździły w ekspresach, będą wyznaczać nowy standard taboru w TLK – mówi Mark Nitkowski członek zarządu, dyrektor handlowy PKP Intercity. – Docelowo ekonomiczne pociągi zmieniać też będą barwy: wagony klasy drugiej będą błękitne, natomiast jedynki wyróżniać będzie pastelowy pomarańcz. Ta kolorystyka podkreśli lekki charakter naszej marki i odnosić się będzie do turystycznego celu podróży. Pociągi jeżdżące pod szyldem TLK wjechały na polskie tory w 2005 r. Pasażerowie od razu je polubili, bo stanowiły alternatywę dla nie cieszących się najlepszą opinią pociągów pospiesznych. TLK do dziś są postrzegane jako pociągi oferujące niezły standard podróży za niewygórowaną cenę. Trudno się dziwić, że spółka Intercity, której oferta poszerzyła się w grudniu 2008 r., o kilkaset pociągów pospiesznych, buduje nowy segment połączeń ekonomicznych w oparciu o markę TLK.
– Dwie nowe oferty TLK oferty to absolutny hit: FUKS! to kontyngent tanich biletów po 20 zł, umożliwiających podróż dowolną teelką oraz Bilet Czerwony z wyprzedaży, tańszy nawet do 60 %, który będzie można kupić na wyprzedaży ogłaszanej w Internecie 25 dnia każdego miesiąca – przekonuje Maciej Szafurski nowy brand manager TLK w PKP Intercity. – Dla tych, którzy dużo podróżują w danej relacji, firma przygotowała Bilet Niebieski – za 4 pełnopłatne podróże otrzymamy jeden bilet gratis. W nowych teelkach respektowane będą wszystkie ulgi ustawowe np. dla studentów, emerytów, rencistów. Wielkie zmiany PKP Intercity zapowiada także w segmencie premium. Na razie jednak wszystkie informacje na ten temat owiane są mgłą tajemnicy… Przez tydzień…
PS. Oto lista nowości w rozkładzie jazdy TLK 2009/2010:
• NOWOŚĆ! Białystok-Zakopane – w sezonie zimowym i letnim (pociąg nocny)
• NOWOŚĆ! Białystok-Świnoujście – nowe połączenie dzienne w sezonie wakacyjnym
• Lublin-Kołobrzeg – całoroczne połączenie w porze dziennej (dotychczas tylko nocne wakacyjne)
• Lublin-Świnoujście – całoroczne połączenie w porze nocnej oraz nowe wakacyjne w porze dziennej (dotychczas tylko nocne wakacyjne)
• Kraków-Warszawa- Gdynia – dodatkowe połączenie nocne w weekendy uzupełniające ofertę pociągu Monciak-Krupówki (zwiększenie puli miejsc do siedzenia o ponad 100%)
• Warszawa-Bydgoszcz-Hel – dodatkowe połączenie nocne w okresie wakacji (w 2009 było tylko jedno)
• Połączenie pociągów Kmicic (Katowice-Białystok) i Biebrza (Białystok-Gdynia) w jedną relację Katowice -Gdynia. Dzięki temu całoroczne połączenie z Katowic i Warszawy do Ełku, Giżycka i na Mazury
• NOWOŚĆ! Wrocław-Łódź-Terespol – bezpośrednie połączenie z Wrocławia i Łodzi do Terespola
• NOWOŚĆ! Warszawa-Lublin-Rzeszów – całoroczne połączenie w porze dziennej
• Dodatkowe połączenie nocne Warszawa-Zakopane w okresie szczytów przewozowych
• NOWOŚĆ! Lublin-Zakopane – sezonowe połączenie dzienne
• Warszawa-(CMK)-Kraków – dodatkowa czwarta para pociągów TLK (dotychczas 3 pary)
• NOWOŚĆ! Pociąg co 2 godziny z Warszawy do Częstochowy w porze dziennej
• Dodatkowe połączenie Warszawa-Częstochowa-Katowice w porze dziennej
• Połączenie relacji Gdynia-Warszawa i Warszawa-Wrocław – przybywa nowy pociąg Gdynia - Wrocław; dodatkowe połączenie z Gdyni do Łodzi
• Dodatkowe połączenie Gdynia-Zielona Góra w porze dziennej (dotychczas tylko jedno)
• Dodatkowe połączenie z Warszawy do Poznania w (5) i z Poznania do Warszawy w (1)
• Całoroczne połączenie Bydgoszcz-Kołobrzeg (obecnie tylko w wakacje)
• Dodatkowe połączenie Bydgoszcz-Warszawa w (7) w godzinach wieczornych
• Zmiana relacji pociągu Przemyśl-Poznań -Kołobrzeg na Przemyśl-Poznań-Słupsk-Gdynia (powrót połączeń Poznań-Słupsk-Koszalin – 2 pary pociągów)
• 5 par dodatkowych pociągów na trasie Kraków-Katowice-Wrocław w porze dziennej
• Dodatkowe połączenie Warszawa-Łódź-Wrocław w porze dziennej
• NOWOŚĆ! Przemyśl-Kraków-Wrocław-Jelenia Góra w porze dziennej cały rok

Czyli moze nie bedzie lepiej, ale napewno kolorowo i.... nielichy bałagan!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2009-12-12 15:11:57



Nowy rozkład pociągów, podróżni w kłopocie
JAK BĘDZIEMY JEŹDZIĆ?
Podróżni będą skazani na jazdę tańszymi kolejami, pociągi pośpieszne będą zlikwidowane
Zlikwidowane pociągi pośpieszne - to jedna ze zmian w nowym rozkładzie jazdy, który wchodzi w życie od niedzieli. Co jeszcze czeka podróżnych?
Jak podaje gazeta.pl, pociągi pospieszne zostaną zastąpione składami Tanich Linii Kolejowych. Do końca grudnia będą w nich obowiązywały przejściowe zasady. Tam gdzie konieczna była rezerwacja miejsc, nadal trzeba będzie kupować miejscówki.

Dopiero od nowego roku we wszystkich pociągach TLK wprowadzone zostaną tzw. miejscówki na życzenie za 10 zł, ale tylko w wagonach pierwszej klasy.

W nowym rozkładzie jazdy będzie więcej niedrogich pociągów InterREGIO. Zwiększy się ich liczba zwłaszcza na trasie ze stolicy do Łodzi, Poznania i Krakowa (obsługiwane elektrycznymi pociągami lub wagonami piętrowymi). Od świąt Bożego Narodzenia będzie też kursował skład InterREGIO do Zakopanego.
Z Dworca Centralnego wyruszy o godz. 7.30, a do zimowej stolicy Polski dotrze o 13.42. W powrotną drogę wyruszy z Zakopanego o godz. 16.23, a do Warszawy dotrze o 23.07 (cena biletu normalnego - 44 zł.).
Pociągiem w Alpy
Będą też zmiany na trasach międzynarodowych. Pociąg "Polonia" do Wiednia zostanie wydłużony do Villach w austriackich Alpach. Spółka PKP InterCity liczy, że będą nim jeździć narciarze.
Latem będzie kursował nocny pociąg "Varsovia" do węgierskiego miasta Keszthely nad jezioro Balaton. W czwartki i piątki do tego składu będą dołączane wagony do Burgas i Warny nad Morzem Czarnym.
Wg: LINK
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Temat: Re: "Bitwa o szyny"
Autor: Amotolek
Data: 2010-01-06 11:43:28

Napisałem już w tym wątku wiele nieciekawych ale i ostrych spostrzeżeń o zmianach w PKP, likwidacji wygodnych połączeń pociągami pospiesznymi (z dotychczasowa możliwością swobodnego wielokrotnego przesiadania się zgodnie z przepisami PKP i terminem ważności biletu) na rzecz tzw. TLK, itd.

Wszystkie moje uwagi opierały się na własnych doświadczeniach z podróży, analizie zmieniających się rozkładów i cenników kolejowych PKP, oraz wątpliwościach opisywanych w licznych anonsach prasowych.

Obecnie czytając aktualny rozkład jazdy pociągów, mogę z przyjemnością stwierdzić, (na sprawdzanych wyrywkowo kilku połączeniach miedzy wojewódzkich), że szereg opisanych absurdów cenowych - zostało wyprostowanych, w kierunku zmniejszenia obciążeń finansowych pasażera.
Okazuje się, że teraz bilet TLK np. z Wawy do Gdyni, czy Poznania na pociągi w różnych godzinach ma jedną cenę (tak jest napisane w cenniku!).
Ponieważ sukcesy maja wielu ojców, a tylko klęski są sierotami – być może pisanina o absurdach cenowych dała do myślenia kolejarzom, bo nie można z góry zakładać ze na kolei pracuj asami durnie, chociaż jak piszą rozżaleni turyści, którym odcięto połączenia kolejowe na górskie kierunki turystyczne – można byłoby taki wniosek sformułować?
W okresie przejściowym pod koniec 2009 roku wyglądało to inaczej, jak opisałem wcześniej.
Zniknęły natomiast na dziś z rozkładu niektóre połączenia pociągami InterRegio. Szkoda, bo proponowana cena wynosiła średnio 2/3 ceny TLK na porównywalne kierunki.
Prasa ostatnio się rozpisuje z zachwytem o tym, iż w miejsca, gdzie PKP „oddało pole”- pojawia się koleje niemieckie. Ale czy będą tańsze/ dogodniejsze i czy będą honorować zniżki? Tego jeszcze nie wiemy. Zobaczymy co nam Nowy rok przyniesie!
Polecam się: amotolek[at]wp.pl
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć