Forum członków i sympatyków PTTK
login:  
hasło:  
FORUM: strona główna • informacje i zasady • 100 ostatnich wiadomości • wyszukiwarka • nowa wiadomość
LUDZIE: strona główna • dołącz do nas • więcej o logowaniu
RÓŻNE: strona główna PTTK • FAQ • netykieta • kontakt • odzyskaj hasło

Dział: Krajoznawstwo

Praga Południe?

wszystkich wiadomości w wątku: 27

Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-17 10:50:19

Czy Praga Południe istnieje?

Moim zdaniem - nie!
To powojenna nazwa wymyślona aby przypodobać się bolszewikom, którym nazwa Grochów kłuła w zęby i zgrzytała po przesławnym laniu w 1920 roku na terenie Olszynki Grochowskiej. Ta służalcza nazwa (niestety kontynuowana przez obecne władze Warszawy z HGW na czele) przypomina mi brzydkie nazywanie pierogów „ruskimi”! też chyba aby się przypodobać Ruskom?( o czym pisałem tu na forum wcześniej!)
Tymczasem w podziemiach ronda przy marszałkowskiej stoi jak byk tablica która prawidłowo wskazuje drogę na Pragę i do Grochowa. I… gra gitara.

Pozdrowienia Antonio z Saskiej Kępy, oczywiście na Grochowie
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: miastofeniksa [46.204.22.249]

Data: 2013-02-17 18:41:23

Wszystko pięknie tylko czy nie pomylił się Pan, że Saska Kępa to Grochów? Wydawało mi się, że to jednak dwie różne części miasta... :-) Albo proszę mi udowodnić, że Saska Kępa leży na Grochowie :O
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-17 20:59:53

Nie sądzą, żebym się mylił. Formy "PAN" tu nie używamy w zasadzie:-). Odrębność Saskiej Kępy jest mentalnie używana zwyczajowo, to fakt! Mapa dowodzi, ze po prawej stronie (na północ) od linii średnicowej jest Praga - jak byk! (a nie żadna Praga-Północ!), a po lewej Grochów, który się dzieli spoko na różne pod-dzielnice, a jest ich coraz więcej. Praga też się rozwija w kierunku północnym - zagarniając pod siebie kolejne "słoiki":-).

Z grubsza gdzie leży Saska Kępa, to wiem od wielu dziesiątek lat, gdyż tu mieszkam od lat 40 stu, a poprzednio prawie 1,5 dziesięciolecia "kibicowałem" w kawiarni "Sułtan" na ul. Obrońców, która była swoistą mekką najbardziej eleganckiej młodzieży:-)

A wracając do naszych baranów, jak mawiał odnośny król francuski - żadnej Pragi Południe de facto nie było i nie ma! Never! Choć - de juro - jest tak jak w moim ID napisane stoi :-(.
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-19 14:42:00

A może to wyjaśni nieporozumienia:-):
http://pl.wikipedia.org/wiki/Praga_(Warszawa)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-19 14:50:36

Coś na temat Saskiej Kępy:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Saska_K%C4%99pa
Grochowa:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Groch%C3%B3w_(Warszawa)
no i Olszynki Grochowskiej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Olszynka_Grochowska
:-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-19 22:01:51

Nie ma nieporozumienia, ani kawałka. Może występować co najwyżej niezrozumienie istoty rzeczy i zastałe nawyki:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-19 22:05:45

Ja to wszystko znam z autopsji. Niemniej jednak jest, jak jest, tzn żadnej Pragi Południe nie ma! Ani kawałka! W tym kontekście i Praga Północ to jest twór abstrakcyjny dla przyklepania niby Pragi Południe:-). A to wszytko zastała propaganda jeszcze od po wojnie!
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-20 09:19:45

Cieszę się, że mam do czynienia z rodowitym warszawiakiem :-).
Gwoli uzupełnienia informacji o warszawskiej Pradze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Praga_(Warszawa).
Wydaje mi się, że są to wiarygodne informacje:-)
Pozdrowienia dla znajomych z Warszawy:-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-20 14:06:41

Nie jestem rodowitym warszawiakiem. Urodziłem się w Borysławiu pod okupacją sowiecką. Jako wypędzony - mieszkam w Warszawie od 1945 roku, a od 1973 - na Saskiej Kępie. To są informacje na tyle wiarygodne, bo pochodzą z autopsji:-). A Praga Południe, to twór sztuczny, aby się przypodobać wiadomo komu, jak np. pierogi "ruskie";-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-21 12:12:32

To tak jak dr Marek Staffa.
Mój dziadek brał udział w obronie Warszawy w 1939 roku.
A 28.09.1945 przyjechał do Wałbrzycha.
11.11.1945 roku rozpoczął pracę pod ziemią w kopalni Biały Kamień.
A tak wogóle to urodził się w mieście Jana Kiepury - Sosnowcu w 1907 r.
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-21 13:50:59

Moi byli zasadniczo ciupasem deportowani na tzw ziemie odzyskane . ha ha. Mojej bliskim wraz ze mną się udało dotrzeć (z kłopotami) do Wawy.Teść mojej chrzestnej pracował w kopalni "Viktor" a mieszkali na Sobiecinie. Inni wylądowali w Bytumiu k/Katowic, a mojej babci dali gospodarstwo pod Krotoszynem, za dom zabrany w Borysławiu, ale jej syn po powrocie z Anglii zapisał się dla spokojności do jedynie słusznej partii i namówili go, żeby wszystko oddal do PGR i tak dom i ziemia tam poszła świzdu-gwizdu. Szkoda;-(.
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-22 07:47:42

Chyba kopalnia "Viktoria" :-).
Teściowie mojego brata dostali mieszkanie w Szczawnie-Zdroju, gdzie
teraz mieszka szwagier brata :-).
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-22 07:50:03

Zapomniałem dodać, że dziadek przed wojną
służył w Flocie rzecznej w Pińsku :-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-22 10:44:55

Pewnie Wiktoria, a Wiktor miał na imie ten kuzyn z kopalni w Wałbrzychu:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-22 10:47:46

I bardzo swietnie:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-22 12:19:02

Teść mojej chrzestnej pracował w kopalni "Viktor" a mieszkali na Sobiecinie
Cosik ściemniasz:-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-22 12:20:46

A Twój dziadzius gdzie służył?
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-22 14:13:35

Nie ściemniam,spoko; byłem tam przecież kiedyś własnoręcznie, nawet obok kopalni!
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-22 14:15:29

Zależy który? Ten po mieczu nie służył, bo miał obcięte obie nogi (choroba Birgera, chyba). A ten po kądzieli pracował w Borysławiu przy wydobyciu ropy, a wcześnie zmarł, niestety na zawał:-( [']
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-25 09:04:43

...kądzieli pracował w Borysławiu przy wydobyciu ropy,...
Mój dziadek (od strony ojca) pracował też przy wydobyciu ropy w Libuszy.
Zmarł w 1948 roku w Wałbrzychu.
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-25 09:08:38

...przecież kiedyś własnoręcznie, nawet obok kopalni!
...
Może to była kopalnia THOREZ?
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [83.3.109.238]

Data: 2013-02-25 09:09:52

A może to była kopalnia "Chwalibóg" (Segen Gottes):-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-25 16:18:32

Amen [']
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-25 16:19:10

Napewno nie. Z góry z Sobiecina się tam schodziło jakby. To było dawno ponad pół wieku temu....jak tam byłem:-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-25 16:21:00

Też nie, napewno Victoria! :-)
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Radwa [46.112.162.147]

Data: 2013-02-25 23:51:16

No to ustaliliśmy, że "Victoria". a nie Wiktor :-).
Cieszę się, że w końcu dogadaliśmy się.
Pozdrawiam Wojtek, ale z portkami :-)
Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

Re: Praga Południe?

Autor: Amotolek [89.67.118.194]

Data: 2013-02-26 09:48:48

Pozdrawiam Cie również :-). I tak 3-mac!
Polecam się: amotolek[at]wp.eu
Mobil: 506-513-421 (raczej SMS-y!)
GG: 4288996
Skype: antotolek
facebook: Antonio Osiemdziewińć

Jeżeli Twoim zdaniem
ta wiadomość powinna
zostać skasowana
zgłoś ją do moderatora.
odpowiedz na tę wiadomośćrozpocznij nowy wątek

© Łukasz Aranowski 2002-2017
Forum działa pod patronatem Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie